Still going strong…

Still going strong...

… onze veertienjarige kater,  meneer Dinkelmans. Het is per slot van rekening maar een keer per jaar Dierendag.

De foto is overigens gemaakt met mijn nieuwe Panasonic DMC-FZ200, die ik nog aan het uittesten ben.  Is ‘ie met zijn f 2.8 lichtsterke Leicalens (f2.8 over het hele zoombereik!) net zo goed als mijn spiegelreflex? Of haalt íe die beeldkwaliteit toch net niet? Spannend! Binnenkort daarover meer.

Klik hier voor een grotere afbeelding

17 reacties op “Still going strong…

  1. Weet je zeker dat dit Dinkelmans is Ed ? Hij lijkt nogal tamelijk veel op Klaas.
    Zo zo…die Dinkelmans……hij had het beroerder kunnen treffen op deze dag. Ach een enkel fotoshootje……dat moet kunnen maar nu niet meer lastig vallen hoor. Je test die camera maar op andere zaken. Ik ga hem even googelen….de camera.
    Inmiddels krijgt Dinkelmans de groeten van Gijs en Klaas.
    Nee nee…niet van Kees en Saar…..die laten zich niet in met internet.😉

    • “Hallo Gijs en Klaas, groeten terug! Wat hoor ik nou, Klaas, vindt Eveline dat ik op jou lijk? Is ze nou helemaal betoeterd? Hoe komt ze erbij. Ik ben volstrekt uniek, en lijkt uitsluitend op mezelf!”

      DINKELMANS

      • Sorry, Eveline, Dinkelmans drukt zich nu eenmaal niet altijd even diplomatiek uit. En uitsluitend op zichzelf lijken doet hij ook niet. Ik ben hem ook wel eens tegengekomen op een schilderij van een zeventiende eeuwse oude Hollandse meester, waarvan de naam me nu even is ontschoten … Nogmaals mijn excuses voor zijn misschien wat onbehouwen taalgebruik. ’t Blijft een kater, hè 😉

      • En voor wie er aan twijfelt of Kater Dinkelmans dit werkelijk heeft gezegd: alleen nitwits en dummies weten niet dat katers en poezen de taal machtig zijn 😉 Ik wijs op Martin Toonders Tom Poes, Remco Camperts Dagboek van een Poes en E.T.A. Hoffmanns Lebensansichten des Katers Murr. Om van de Gelaarsde Kat nog maar te zwijgen. Dat is dus volkomen duidelijk en boven elke twijfel verheven 🙂

  2. Klaas is voor de feestelijke groet van Dinkelmans even van de vensterbank gekomen om hem nogmaals te bekijken.
    En dat is wat……want geloof mij……het was lekker warm op de vensterbank.
    Saar heeft met 1 ooglid gekeken en Kees vind het niet de moeite.
    Gijs kijkt binnenkort want hij heeft het te druk met zijn nieuwe speelgoed muis.
    Hij mompelde wel iets van ” doe Dinkelmans de groeten ”
    Van feestdagen heeft hij nog niks gemerkt want Gijs heeft elke dag feest. Dan kun je het verschil niet merken tussen kerst en oud/ nieuw en de overige dagen hè .
    Oh…wacht even Gijs roept iets.
    __________________________
    Juist ja…hij riep….laat Dinkelmans mijn selfie even zien.

    http://artmus.wordpress.com/?attachment_id=12714
    ,t Is wat met die verwende katjes van tegenwoordig.
    Nog maar net is Selfie uitgeroepen tot woord van het jaar en Gijs wilde mijn camera lenen.

  3. Ach ja Ed , Saar en Kees zijn over het paard getild vanwege hun stamboom en…..het zijn Amsterdammers . Driehoog aan de Postjeskade geboren…..nou dan weet je het wel.
    Ze zullen dan ook nooit een selfie maken. Met verbijstering zagen ze dat Pr. Obama zich daarmee verlaagde ten overstaan van de wereld .
    En Gijs is een Brabander….zijn nachten zijn lang en hij heeft altijd feest , je kunt hem eigenlijk niet kwalijk nemen dat hij weinig oog heeft voor de iPad ook al staat Dinkelmans op het scherm te pronken.
    ” Laat Dinkelmans gezellig komen spelen ” zei hij ” dan kunnen we samen de kerstversieringen mollen ” .
    Maar je hebt gelijk Ed… Hier werd geen koolvis geserveerd.
    Uiteraard heb ik ze de plaat van Armand laten horen maar ze vonden het armoedig klinken.
    Wij zijn nu in afwachting van de selfie van Dinkelmans .

Geef een reactie

