Dol op boerenwormkruid

langs de oever van de Kromme Rijn

Klik hier voor een grotere afbeelding

door ed mather Geplaatst in macro's

6 reacties op “Dol op boerenwormkruid

  1. Nou Ed, in dit geval is dat niet zeker hoor!! Ik heb het beestje niet opgezocht … van deze foto is dat ook moeilijk want hoewel die mooi is, is die ook een beetje donker …
    toevallig las ik laatst dat er zoiets is als een boerenwormkruidbij, en aangezien deze er dol op is … wie weet.

  2. O, ‘k dacht dat het een grapje was van die boerenwormkruidbij…. en misschien wordt de foto wat minder donker (op mijn monitor valt het trouwens wel mee) als je even op “klik hier voor een grotere afbeelding” klikt. In elk geval krijg je de ‘boerenwormkruidbij’ dan supergroot op je scherm.

  3. Dan ben ik toch maar even gaan zoeken … ik zat fout met de naam, het moet wormkruidbij zijn maar …. na enkele foto’s bekeken te hebben zal deze het toch niet zijn. De wormkruidbij heeft duidelijk scherpe strepen op zijn lijf, niet van die brede dijen als deze en lijkt ook meer behaard te zijn … dan weet ik ook niet wat dit er voor een is.

Geef een reactie

